15 Mayıs 2012 Salı

Güzel Yüreklere Teşekkür Ederim..



  Her anne evlada ayrı özel,ayrı güzeldir.'Anne'lik kavramı kişiden kişiye,yürekten yüreğe,sözden öze değişir.Bizi biz yapan,ateşlendiğimizde gözlerine uyku girmeyen,akıllarının hep bir köşelerinde olduğumuz,canımız yandığında en çok içi yanan ve gözünü kırpmadan sırf ufacık bir tebessümümüz için her şeyi göze alabilen güzel anneler;gününüz kutlu olsun..
         Sadece bugün değil,her gün gözümüzün nuru,başımızın tacısınız ama bugün farklı..En azından benim için..Hayat kimi nereye savurur,ne zaman alıp götürür bilinmez.Hazır hepiniz benimleyken,gözlerinizin ışıltısı aklımda,yüreğinizin sıcaklığı içimdeyken teşekkür etme günüm bugün...
         Annem sağolsun çok annem var benim.Gönlümün sultanları;babannem ve anneannem.Yarı annelerim;teyzem ve halam.Ebeannem,küçükannem,yengem,ciciannem.annemin her zaman tembihlediği gibi 2.annemiz olabilen bazı öğretmenlerim ve bana anne sıcaklığını gösteren diğer canlar..İşte bugün sizin gününüz güzeller.Hepinize burdan ulaşabilmem 21. yüzyılın velinimeti:)
        Annem;etrafına nur saçan güzel annem.Ben her şartta etrafıma gülücükler saçabilmeyi senden öğrendim.İnsanları affedebilmeyi,aşkın kıymetini,geçmişi unutabilmeyi ve hep dimdik durabilmeyi..Herkesin annesi başkadır.Ama sen bambaşkasın. Fedakarlığın , sevginin,aşkın ve evlatlarına can olabilmenin tanımısın.Sana ne desem ne söylesem o kadar az ki..Biriciğim,ışığım olduğun için ve bana iki tane pırlanta gibi kardeş verdiğin için teşekkür ederim.
        Anneannem;gücün tek adı.Ailemizin direği.Güçlü kadınım.Kokusunda huzur bulduğun biricik anneannem.Hem şakacı hem otoriter hem kahkahalarıyla neşemize neşe katan hem de kızdımı yürek hoplatan güzel kadın;Anneannem olduğun için böyle olduğun için teşekkür ederim.
        Babannem;zerafetin tek adresi.Duruşun,adabın en önemli olduğunu öğretenim.En küçüğünden en büyüğüne kusur örtmede bir numaram.Her zaman her şartta kibarlığı en önde tutmayı öğrettiğin için,kişiliğimden ödün vermemeyi,gururumdan vaz geçmemem gerektiğini ve bir gün herkesin gidebileceğini ve tek başıma kaldığımda ayakta durabileceğimi öğreten zarif kadın.Babannem olduğun için böyle olduğun için teşekkür ederim.
        Teyzem;istediği zaman her şeyi yapabilmeyi,açık sözlü olmayı,ikili oynamamayı , insanlarla hem samimi hemde mesafeli olabilmeyi sen öğrettin.Tabi beni küçüklükten biraya aşikar yapmanı ve matematiğimide sana borçluyum:)Tüm bunları öğrettiğin için ve hep omzumda hissedebiliceğim ve ordan hiç ayrılmıcak bi el olduğun için,bana küçük sevgilimi verdiğin için teşekkür ederim.
        Halam;güne erken kalkmanın artistliğini,kitapların en büyük hazinelerden değerli olduğunu,doğru dürüst insanın ışığını ve herkese şevkatli olabilmenin yüze yansıyan ışıltısını senden öğrendim.Kalp kıranları bi kenara itebilmeyionların yüzüne gülmeye devam etmeyi kalp kırmamayı...Tüm bunlar için teşekkür ederim.
        Yengem,her şeyi diken Aju yengem.Güzellik deyince aklıma gelen ilk isim.Küçükken hep beraberdik,güzel sevgini gösterdiğin için,yoğurtlu pilavı bana başka bi sevdirdiğin için,benim tatlı cadım Cemoşumu,küçük paşam Emirimi bu günlere-ki ne zorluklar atlatarak- getirdiğin için teşekkür ederim.
        Ebeannem;hiç yorulmadan her bir şeye koşturan,içindeki çocuğu hiç öldürmeyen güzel annem. Yardımseverliği, saflığı,berraklığı,atların güzelliğini,hayalleriden vazgeçmemeyi ve onların güzelliğini öğrettiğin için ve Melek Ablalarına iki tane yakışıklı kardeş verdiğin için teşekkür ederim.
        Küçükannem;sen belki kendi evladını hiç alamadın kucağına..Hiç duyamadın o cennet kokusunu..Ama beni aldın esirgemedin benden o güzel kokunu,hastası olduğun ninnileri söyleyen o güzel sesini,kalbinin yüzüne vurduğu güzelliği,o içten gülüşü hiç esirgemedin benden.Tüm bunları esirgemediğin için,iyiki benim küçükannem olduğun için teşekkür ederim.
        Zehra Annem,hocalıktan anneliğe güzel yüreğini göstererek gelen güçlü kadın.Kızlarım onlar benim dediğinizde,söyle annem dediğinizde vücudumuza yayılan o tatlı sıcaklığı başka hangi yabancı verebilir bilinmez.Başka hangi yabancı böylesine can olabilir bilinmez.Hayatı yenebileceği gösterdiğiniz için,ideallerin peşinden koşulması gereken biricikler olduğunu öğrettiğiniz için,her zaman kendin olabilmeyi,hayatın siyah yada beyaz olduğunu grisinin olamadığını öğrettiğiniz için teşekkür ederim.
        Sevcan Teyzem;ailesi için kendini es geçebilen güçlü ve (maşallah) bizden genç,güzel kadın.Her kötü olduğumda kapısına koştuğum,benimde senin bi kızın olduğum gibi benimde bi annem olan,bana biricik can dostumu veren onu böylesine güzel ve özel büyüten güzel anne her şey için teşekkür ederim.
        Ciciannem,küçükken bana o şirin kuşları sevdirdiğin için.Bir kadının ayaklarının üstünde nasıl güçlü durabilceğini gösterdiğin için.Hep bir umut taşıdığın için.Ve sarı civcivimizi verdiğin için teşekkür ederim.
         Ve hayatımın bir köşesinde bulunmuş biricik anneler bize saf sevgiyi gösterdiğiniz için,sevmenin değerini, ışığını,gücünü gözlerinizde gördüğüm için,annelik mertebesinin kutsallığını her tavrınızdan belli ettiğiniz için teşekkür ederim.Tüm annelerin anneler gününü kutluyorum ve çok öpüyorum.
                    
                       Benim annelerim hepiniz ayrı özel,ayrı güzelsiniz..Ve iyiki benimlesiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder